مجله رسمیو

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دسته‌بندی شرکت‌های رسمیو راهی برای بهتر یافتن

بسیاری از فعالان اقتصادی نیاز دارند که شرکت‌های فعال در یک زمینه ‌خاص را بشناسند. برای مثال کدام شرکت‌ها در زمینه صید آبزیان فعال است. دسته‌بندی شرکت‌ها در رسمیو، این فرصت را به شما می‌دهد تا با انتخاب هر دسته از فعالیت‌ها به لیستی از شرکت‌های آن دسته دست پیدا کنید. با توجه به اینکه رسمیو به ازای هر شرکت ثبت شده در ایران یک پروفایل ایجاد کرده است، این دسته‌بندی می‌تواند بزرگترین و اولین نوع خود، در ایران باشد.

مبنای این دسته‌بندی‌ها چه اطلاعاتی است؟

ما تمامی اطلاعات دریافت شده از طریق مراجع حاکمیتی را که مرتبط با حوزه دسته‌بندی شرکت است، جمع‌آوری کرده و با معیارهای ISIC مطابقت دادیم.
با اضافه کردن یک سطح اولیه، تلاش کردیم تا اطلاعات را به صورت دقیق‌تر و منطقی‌تر ارائه دهیم. به علاوه اینکه ویژگی جستجو در دسته‌بندی ها، برای دسترسی راحت‌تر به کلیدواژه موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.

مبنای قرارگیری شرکت در یک دسته چیست؟

فعالیت شرکت بر مبنای دسته‌بندی آیسیک و مجوز تولید، به عنوان محور اصلی دسته‌بندی قرار گرفته است. پس از آن ایران کد و آمار واردات شرکت هم به عنوان مبنای دیگری در دسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین مهم‌ترین سطح دسته‌بندی کد آیسیک مجوز تولید است. 

آیا یک شرکت می‌تواند در چند لیست متفاوت حضور داشته باشد؟

در دنیای واقعی شرکت‌ها در دسته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند ولی به طور کلی در دو زیر دسته بزرگ قرار می‌گیرند. مثلا همه شرکت میهن و کاله را به مواد غذایی و ایران خودرو و سایپا را به خودرو می‌شناسیم. طبیعتا در این دو حوزه اصلی قرار گرفته اند ولی در زیرمجموعه های بزرگتری فعالیت می‌کنند. به عنوان نمونه شرکت کاله علاوه بر تولید لبنیات در حوزه غذای آماده نیز فعالیت می‌‌کند. بنابراین هر شرکت، می‌تواند در چندین لیست مختلف حضور داشته باشد. 

دسته‌بندی شرکت‌ها در چند سطح است؟

کد آیسیک به صورت “یک رقم یک رقم” توسعه پیدا کرده است. ما در رسمیو تا عدد چهارم این دسته‌بندی پیش رفته‌ و ادامه دسته‌بندی را به صورت “دو رقم دو رقم” جدا کرده‌ایم. خروجی نهایی به عنوان یک کد آیسیک مرتب معرفی شده است. ولی الزاما با آنچه در مراجع حاکمیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی نیست. 

در اشتراک رایگان به سرویس دسته‌بندی شرکت‌ها دسترسی داریم؟

برای استفاده از این خدمت، باید اشتراک شرکتی یا سازمانی داشته باشید.

نحوه کار با سرویس دسته‌بندی شرکت‌ها

طبق توضیحات ارائه شده، قابلیت دسته‌بندی شرکت‌ها بر اساس حوزه فعالیت به سامانه رسمیو اضافه شده است. برای استفاده از این ویژگی رسمیو با ما همراه باشید.

برای استفاده از سرویس دسته‌بندی شرکت‌ها، به کمک نوار راهنمای سمت راست ، وارد بخش دسته‌بندی شرکت‌ها شوید.

دسته بندی شرکت ها

در مرحله بعد لیستی از دسته بندی های موجود در سامانه رسمیو به شما نمایش داده خواهد شد. 

دسته بندی در رسمیو

در ادامه اگر قصد دارید به صورت جزیی‌تر از اطلاعات شرکت‌ها را بررسی کنید می‌توانید با کلیک بر فلش کنار دسته‌بندی مورد نظر، اطلاعات شرکت‌های حاضر در هر زیر مجموعه را به تفکیک بررسی کنید.

لیست شرکت ها در رسمیو

با کلیک بر روی دکمه لیست شرکت‌ها، قادر خواهید بود تا به صورت کلی اطلاعات مربوط به دسته‌بندی مورد نظر را مشاهده کنید.

در این قسمت اطلاعات کلی تمام شرکت‌های حاضر در این دسته بندی برای شما قابل نمایش خواهد بود. به بیان دیگر به کمک بررسی اجمالی، دید کلی در رابطه با تعداد شرکت ها، میانگین تعداد برندها، میانگین سرمایه ثبتی، مجموع ارز دریافتی و غیره به دست خواهید آورد.

جزئیات دسته بندی

به عنوان مثال با مشاهده تعداد شرکت‌های مادر، در می‌یابید که از شرکت های حاضر در دسته‌بندی دلخواه به عنوان عضو اصلی تعریف شده‌اند. یا حتی با بررسی میانگین تعداد آگهی‌ها در هر دسته، میزان فعالیت یا پویایی شرکت‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

در بخش بعدی  اسامی شرکت های فعال در حوزه در دسترس شما خواهد بود.

لیست شرکت در رسمیو

توجه: در صورتی که اشتراک تهیه نکرده باشید، اطلاعات هر دسته‌بندی به صورت محدود نمایش داده می‌شود.

در صورتی که در هر قسمتی از این فرآیند دچار مشکل شدید،  از طریق بخش بخش پشتیبانی موجود در نوار بالای صفحه با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید.

محدود نمانید!
دسترسی نامحدود به بانک اطلاعاتی بیش از ۲ میلیون شرکت ایرانی با اشتراک‌های ویژه رسمیو