مجله رسمیو

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مشاهده مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره

در دنیای پویای امروز، اطلاع از جزئیات مربوط به مدیران و ساختار سازمانی یک شرکت، امری حیاتی است. آگاهی از اینکه چه کسانی در چه سمتی مشغول به کار هستند و چه زمانی در این سمت‌ها حضور داشته‌اند، به مدیران و کارکنان در سطوح مختلف، دیدگاه عمیق‌تر و دقیق‌تری از وضعیت شرکت می‌دهد. سامانه رسمیو در بخش اشخاص، به شما این امکان را می‌دهد که به طور کامل بر اطلاعات مربوط به افراد حاضر در شرکت‌ها تسلط داشته باشید.

چگونه اطلاعات اعضای هیئت‌مدیره را بررسی کنم؟

  • ابتدا به حساب کاربری خود ورود کنید.
  • در نوار سفید رنگ موجود در صفحه اول رسمیو، برای استعلام شرکت‌های یک شخص، نام یا کد‌ملی شخصی که قصد بررسی اطلاعات آن را دارید، جستجو کنید.
  • با کلیک بر نتیجه موردنظر صفحه‌ی مربوط به شخص یا شرکت، برای شما نمایش داده می‌شود.
  • به کمک بخش اشخاص، شما میتوانید اطلاعات مربوط به مدیران فعلی و سابق شرکت‌ها را به دقت بررسی کنید.
  • پس از کلیک بر روی گزینه اشخاص، در بخش‌های مختلفی نظیر شبکه ارتباطات، دارندگان حق امضا، به همراه اطلاعات مدیران و افراد صاحب سمت، به شما نمایش داده می‌شود.
  • در قسمت مدیران سامانه رسمیو، اطلاعات جامع و دقیقی درباره مدیران فعلی و سابق شرکت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. با ورود به این بخش، می‌توانید به جزئیات کاملی از سوابق مدیریتی افراد دسترسی پیدا کنید و از تاریخ اعتبار هر سمت به طور کامل آگاه شوید.

مشاهده اطلاعات اعضا هیئت مدیره

در بخش مدیران، مجموعه‌ای از فیلترهایی در اختیار شما قرار گرفته است تا با استفاده از آن‌ها بتوانید جستجوی خود را دقیق‌تر کنید و به سرعت به اطلاعات مورد نظرتان دست پیدا کنید. این فیلترها شامل موارد زیر هستند:

سمت:  با انتخاب سمت مورد نظر، می‌توانید اطلاعات مربوط به افراد حاضر در آن سمت را مشاهده کنید. به عنوان مثال، با انتخاب “مدیرعامل” فقط اطلاعات مدیرعامل‌های فعلی و گذشته نمایش داده می‌شود.

وضعیت: این فیلتر به شما امکان می‌دهد تا افراد را بر اساس آخرین وضعیت شناسایی شده توسط رسمیو جستجو کنید. سه حالت برای این فیلتر وجود دارد:

  • مطابق آخرین آگهی: اطلاعات مربوط به تاریخ خروج و افراد حاضر در این سمت، مطابق با آخرین آگهی  منتشر شده در روزنامه رسمی، نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که ممکن است از آن تاریخ به بعد، تغییراتی در افراد حاضر در این سمت رخ داده باشد که رسمیو موفق به شناسایی آن نشده باشد. 
  • پایان یافته: با انتخاب این گزینه، افرادی که در آن سمت مشغول به کار نیستند نمایش داده می‌شوند.
  • نامشخص: در این حالت، اطلاعات مربوط به افرادی نمایش داده می‌شود که وضعیت تاریخ پایان تصدی سمت‌شان در  آخرین آگهی روزنامه‌رسمی مشخص نشده است.

نکته: با توجه به عدم وجود تاریخ پایان، احتمال دارد که این افراد همچنان در این سمت مشغول به کار باشند.

چرا در کنار برخی تاریخ‌ها علامت تعجب وجود دارد؟

سمت‌های مدیرعامل، رییس هیات مدیره و نایب رییس هیات مدیره سمت‌های یکتا هستند. اگر فرد جدیدی به عنوان مدیرعامل معرفی شود، فرد قبلی با اینکه به صراحت در متن روزنامه اعلام نشده است از سمت کنار گذاشته خواهد شد. در این موارد رسمیو به محض ورود فرد جدید سمت قبلی را تمام شده تلقی می‌کند. به همین دلیل در برخی موارد ممکن است یک علامت تعجب روبروی تاریخ فعالیت یک سمت مشاهده کنید.

در این موارد پیش از آنکه مدت انجام وظیفه اعلامی یک فرد در روزنامه رسمی به پایان برسد فرد دیگری جایگزین وی شده است و عملا به این علت که دو فرد نمی‌توانند متصدی مسئولیت مدیرعامل، رییس هیات مدیره یا نایب رییس هیات مدیره باشند تاریخ دومی به عنوان تاریخ خروج توسط رسمیو برای فرد ثبت می‌شود.

به این ترتیب که تاریخ اول یک فرد برای مثال از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۲ تا ۱ فروردین ۱۴۰۴ به عنوان مدیرعامل یک شرکت منصوب شود در حالی که پیش از پایان مسئولیت، فرد دیگری در تاریخ ۲ خرداد ۱۴۰۳ جایگزین وی معرفی شود.

در این حالت تاریخ دوم با یک علامت تعجب به عنوان تاریخ خروج فرد ثبت خواهد شد. در این موارد متنی در روزنامه رسمی شرکت وجود ندارد که یک شخص مشخص خارج شده و فرد دیگری به جای وی در آن تاریخ به هیات مدیره افزوده شده است بلکه تاریخ خروجی که برای فرد در نظر گرفته شده است تاریخ ورود عضو جدید است.

نمایش اطلاعات اعضای فعلی و خارج شده هیئت مدیره

برای سهولت در تشخیص اعضای حاضر در هیئت مدیره و افرادی که از این سمت کناره‌گیری کرده‌اند، از کادرهای رنگی در کنار نام هر شخص استفاده شده است:

  • کادر آبی: نشان‌دهنده‌ی اعضای فعلی هیئت مدیره است. این افراد در حال حاضر در این سمت مشغول به کار هستند.
  • کادر طوسی: نشان‌دهنده‌ی اعضای سابق هیئت مدیره است. این افراد در گذشته در این سمت مشغول به کار بوده‌اند اما در حال حاضر از این سمت کناره گیری کرده‌اند.

سایر نکات

  • موارد ذکر شده فعلا فقط برای سمت مدیرعامل،رئیس هیئت‌مدیره و نایب رئیس هیئت مدیره کاربرد دارد.
  • استفاده از گزینه «آگهی مرتبط» شما را به صورت دقیق و سریع به آگهی مورد نظر هدایت می‌کند، امکان مطالعه آن را در اختیارتان می‌گذارد.
  • همچنین با انتخاب گزینه «سمت های پیشین» می‌توانید به جزئیات مربوط به گذشته شخص دسترسی یابید و آن‌ها را بررسی کنید.
با هم رسمیو را مشاهده کنیم
این امکان را دارید تا به صورت تصویری با رسمیو آشنا شوید درخواست خود را ثبت کنید تا فورا با شما تماس بگیریم